Cukormókus otthon?

2009.11.16. 02:29

Hiányzik valami az életéből? Tartson otthon cukormókust...

Így hangzana egy jólcsengő reklámszlogen, de mivel ehhez én nem értek, inkább elmesélem saját élményeimet ezekről a kisállatokról...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Reméltem, hogy kíváncsiak lesztek a kép után. Szóval ezek a kis mókusok leginkább makira emlékeztetnek...pedig nem azok.

Ausztráliából származnak, mint a többi erszényes. Kolóniában élnek, és ez nagyon fontos nekik, tehát egyedül nem tarthatók. Különféle rovarokat esznek, na meg mókus magkeveréket, és fogságban ráfanyalodnak a gyümölcsjoghurtokra meg mézes túróra is...Adhatunk nekik még friss gyümölcsöt, szeretik a répát és az uborkát, a lényeg számukra a változatosság és hogy mindig legyen otthon valami rovar...mert ha nincs két nap után összekapnak. Ilyenkor viccesen dünnyögnek...Ez a szó elég kifejező, de ha valaki mégsem értené, akkor megpróbálom leírni milyen is az a hang. Legjobban egy lentkerekes kisautó felhúzásának hangjára hasonlít...

És az élmények...Amíg nálam voltak teljesen hozzá szoktak az én napi rutinomhoz, ami azt jelentette, hogy öt körül munka után hazaértem és megetettem őket, mire ők felhagytak az alvással, és előjöttek enni...

Ami rettentő szórakoztató és látványos volt...ezalatt az idő alatt alkalmi lakótársam is korábban ért haza, hogy le ne maradjon az első falatokról, mert olyankor mindig volt egy két hangnyi vita köztük, így nem csak látványos volt a vacsi, de a hanghatás is különleges volt...

Aztán ha mindenkinek volt a kezében egy ízletes falatka már meg is nyugodtak...Bár minden vitát ilyen egyszerűen meg lehetne oldani! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És hogy még valami pozitívumot írjak róluk, ellentétben a csíkos mókusokkal, ők egyáltalán nem harapnak...puhák és édesek!

Talán pont ezért lettek Cukormókusok....

A bejegyzés trackback címe:

https://gigacsiga.blog.hu/api/trackback/id/tr871528047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viktor.agoston · http://foka.blog.hu 2009.11.16. 09:42:15

Ezek a dünnyögők rendkívül aranyosak :-)
Szoktak szaporodni is ien körülmények között, vagy ahhoz vmi spécibb környezet szükséges?

gigacsiga 2009.11.16. 12:18:22

@viktor.agoston: Hát igen, a Dünnyögök mindig nagyon aranyosak, és igen ha megfelelöen vannak tartva, akkor szaporodnak fogságban is....ök is így születtek!

rémTündér /aprócska kismacska./ 2012.07.28. 10:35:30

hülye kérdés, de mennyire lehet őket fogdosni? úgy értem nem nyomorgatnám egész nap, mert én sem érek rá, de ha szeretném kiosztani a szeretetem ilyen formában, akkor azért hagyja, hogy simizzem? nagyon cukik, nagyon belezúgtam és vágyom kettőre (először csak egyet akartam, de végigolvasva a cikked, kettő kell), annyira édes. talán még a rovarokat is meg tudnám szokni, csak legyen ilyenem.
süti beállítások módosítása